Pracownicy wielu polskich przedsiębiorstw coraz częściej decydują się na to, by podejmować rozmowy z pracodawcami, na temat wysokości swoich zarobków. Wynika to między innymi z tego, że w ostatnich latach na naszym rynku dostępnych jest coraz więcej informacji na temat wyceny wartości stanowisk i wynagrodzeń oferowanych przez różne firmy. Dzięki temu, każdy pracownik ma możliwość uzyskania informacji na temat tego ile warta jest jego praca. 

Czytaj więcej...

Zarządzanie czasem - jak robić to prawidłowo?

Czas płynie niezależnie od tego, czy byśmy tego chcieli czy nie. Marzeniem większości ludzi jest mieć go więcej i tyle, aby można było zrealizować wszystkie nasze cele. Często jednak jest tak, że nie udaje się wykonać wszystkich postawionych sobie zadań, co napawa nas frustracją i demotywacją. Zupełny zamęt i brak czasu w okresie przed sesyjnym jest raczej wszystkim dobrze znany. Są jednak metody i triki, aby temu zapobiec i produktywnie zorganizować nasz czas.

Czytaj więcej...

Wolontariat - jak się za to zabrać?

Każdy z nas termin “wolontariat” może kojarzyć inaczej. Dla jednych łączy się on z opieką nad dziećmi w domach dziecka, z towarzyszeniem niepełnosprawnym lub chorym czy pomaganiem w szpitalach. Dla innych mogą to być zbiórki pieniędzy/żywności, bezpłatna pomoc prawna lub naukowa. Każdy z nas ma swoje skojarzenia na podstawie wcześniej przebytych doświadczeń. Jednak aby uściślić to pojęcie możemy sięgnąć do pierwszej definicji opracowanej przez Centrum Wolontariatu w Warszawie. Brzmi ona następująco: wolontariat to bezpłatne, świadome i bezinteresowne działanie na rzecz innych, wykraczające poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.

Czytaj więcej...